• Izlog
  • Objave
  • Europska spekulativna fikcija
    • Prevoditelji
    • Ulomci
  • Webshop
  • O nama
  • Kontakt
  • Inverzija.net
  • SIRIUS e 00
  • Orion
  • Arakis
  • Aurora
  • Astra
  • Nova
  • Solaris
  • Strip
  • Kultura
cropped-Hangar7_LOGO_WEB.png
  • Izlog
  • Objave
  • Europska spekulativna fikcija
    • Prevoditelji
    • Ulomci
  • Webshop
  • O nama
  • Kontakt
  • Inverzija.net
  • SIRIUS e 00
  • Orion
  • Arakis
  • Aurora
  • Astra
  • Nova
  • Solaris
  • Strip
  • Kultura
Teorija01_Blade_Runner_Bukatman_870px

Scott Bukatman

Blade Runner

BLADE RUNNER, distopijski klasik adaptiran prema romanu Philipa K. Dicka Sanjaju li androidi električne ovce? u režiji Ridleyja Scotta, kombinira noir sa znanstvenom fantastikom stvarajući revolucionarnu viziju urbanog života dvadeset i prvog stoljeća. S replikantima u bijegu, kišom natopljen Losa Angeles Blade Runnera grad je opresije i zatočeništva, ali i grad u kojem kaos i nered mogu eruptirati iznenada. Dočaran vizualno očaravajućim setovima, osvjetljenjem, efektima, kostimima i fotografijom, Blade Runner uspijeva bez greške jedinstveno dočarati nevjerojatno poznato a opet iznenađujuće novo.
Inovativnim i nijansiranim čitanjem, Scott Bukatman u detalje opisuje stvaranje Blade Runnera i kontinuirano ispravljanje od svog nastanka 1982. godine. Film promatra kroz debatu o postmodernizmu koji dominira u kritici samog filma, ali prosuđuje da tenzije također proizlaze iz esencijalno modernističkog iskustva grada tipičnog za dvadeseto stoljeće – prostora koji ujedno zarobljava i oslobađa.
Bukatman sugerira da vizualna kompleksnost Blade Runnera dozvoljava filmu da uspješno pređe u svijet HD-a i streaminga u kućno kino. Ujedno i gleda u prošlost znanstvenofantastične tradicije osamdesetih godina prošlog stoljeća i ključne promjene u “konačnoj” verziji filma iz 2007. godine koje riskiraju mogućnost umanjenja tog osjećaja nepostojanosti koji krasi original.

Naslov izvornika: Blade Runner
Jezik izvornika: Engleski
Godina objavljivanja izvornika: 1997., 2012.
Prijevod: Milena Benini
Broj stranica: 140

Ilustrirano, u boji

PRELISTAJTE KNJIGU

Jedna od najznačajnijih filmoloških knjiga o filmu Blade Runner.

Scott Bukatman američki je teoretičar kulture i profesor medija i filma na sveučilištu Stanford. Bavi se istraživanjima na koji način popularni mediji (poput filma, stripa i animacije) i žanrovi (znanstvena fantastika, mjuzikli, superherojski narativ) posreduju između novih tehnologija te ljudskog opažajnog i tjelesnog doživljaja. Neke od njegovih knjiga su: Terminal Identity: The Virtual Subject in Postmodern Science Fiction (Duke University Press, 1993.), Matters of Gravity: Special Effects and Supermen in the 20th Century (Duke University Press, 2003.) i Hellboy’s World: Comics and Monsters on the Margins (University of California Press , 2016.)

Next: Rat God

Zbog boljeg korisničkog iskustva ova web stranica koristi kolačiće (eng. „cookies“). Nastavkom pregledavanja naših web stranica slažete se s uvjetima korištenja. We use cookies to ensure that we give you the best experience on our website. If you continue to use this site we will assume that you are happy with it.